Kul att få ett bra och engagerat svar

Det är kul när ens förbättringsförslag tas väl emot. Jag påpekar både stora och små förbättringar, ofta flera gånger i veckan, när jag besöker både webbsajter och fysiska platser, och oftast får man ett “Tack, det ska vi titta på.” som svar – vänligt men med stor risk att det trillar bort i det övriga arbetet.

Men ibland får man lite extra engagerade svar som lyser upp tillvaron, som idag (på en söndag dessutom) från MJ Multimedia.

Jag hade påpekat att länken till deras köpvillkor var svår att se eftersom den bara var en vanlig text som reagerade på klick, inte en riktig länk med understrykning och allt, och jag fick det här till svar (mina understrykningar och kommentarer i rosa och grönt):

Skärmbild av svaret från MJ Multimedia, med följande innehåll: Ärende: Länka till köpvillkoren med en riktig länk? (så den syns); Från: MJ Multimedia; Till: Elias Mossholm; Hej! Tack så mycket för ditt förslag. Vi kan styra en del av utseendet på vår sida själva men en del av det är tyvärr låst från leverantören vi köper in den från. Dock har jag lagt in ett önskemål hos dem om att få till en ändring av detta då jag absolut håller med om att det är svårt att klicka när man inte tydligt ser att musikonen ändras och länken inte är understruken till exempel. Utöver att villkoren finns att läsa i kassan finns dem även längst ner på sidan under ’Juridisk information’ samt ’Försäljningsvillkor’ (se bifogad bild) men jag hoppas som sagt att vi skall få hjälp så snart som möjligt att göra det tydligare i kassan genom att länktexten är grön från början samt är understruken och sedan ändras till svart när man för musen över den och att då också ändrar ikon till en hand som du föreslår. Under tiden vi inväntar deras hjälp skall jag kolla om jag kan förtydliga texten där på något sätt men jag tror att den är förkortad pga att layouten blir konstig om texten hamnar på två rader om den blir längre. Återigen, tack för ditt förslag att göra sidan bättre! Mvh Markus

Det är egentligen en liten grej men jag hoppas att deras sajtleverantör lyssnar på förslaget, det skulle göra sajten lite bättre och höja förtroendet för den. Jag var lite skeptisk när jag beställde men tänkte att det nog går vägen, nu skulle jag inte dra mig för att beställa igen, trots lite lång leveranstid (men bra pris).

UPPDATERING: Idag (måndag) hörde samme Markus på MJ Multimedias kundsupport av sig och berättade att han redan löst så att länken fungerar mycket bättre, vilket den verkligen gör! Så här ser det ut nu:

Skärmdump av den uppdaterade länken.

Ungefär så här såg det ut i förrgår (återskapat av mig i efterhand):

Manipulerad skärmdump av hur den gamla länken såg ut.

Bra jobbat!

Leave a Reply

*