Det är kul när ens förbättringsförslag tas väl emot. Jag påpekar både stora och små förbättringar, ofta flera gånger i veckan, när jag besöker både webbsajter och fysiska platser, och oftast får man ett “Tack, det ska vi titta på.” som svar – vänligt men med stor risk att det trillar bort i det övriga arbetet.
Men ibland får man lite extra engagerade svar som lyser upp tillvaron, som idag (på en söndag dessutom) från MJ Multimedia.
Jag hade påpekat att länken till deras köpvillkor var svår att se eftersom den bara var en vanlig text som reagerade på klick, inte en riktig länk med understrykning och allt, och jag fick det här till svar (mina understrykningar och kommentarer i rosa och grönt):
Det är egentligen en liten grej men jag hoppas att deras sajtleverantör lyssnar på förslaget, det skulle göra sajten lite bättre och höja förtroendet för den. Jag var lite skeptisk när jag beställde men tänkte att det nog går vägen, nu skulle jag inte dra mig för att beställa igen, trots lite lång leveranstid (men bra pris).
UPPDATERING: Idag (måndag) hörde samme Markus på MJ Multimedias kundsupport av sig och berättade att han redan löst så att länken fungerar mycket bättre, vilket den verkligen gör! Så här ser det ut nu:
Ungefär så här såg det ut i förrgår (återskapat av mig i efterhand):
Bra jobbat!