Två sätt att hantera våra recensioner – Booking.com och TripAdvisor.com

Runt förra julen (2014) gjorde jag en längre resa som sträckte sig över flera länder och varade en månad. Någon vecka efter att ha kommit hem såg jag ett brev från Booking.com om att recensera ett av hotellen jag bott på så jag tänkte att jag gör slag i saken:

Skärmdump av Booking.com:s recensionspåminnelse för Erlanger Hof.

Jag bestämde mig också för att skriva en recension även på TripAdvisor.com, där jag hade letat fram flera av hotellen.

Recensionsupplevelsen skilde sig dock en del åt: Continue reading →

Kul att få ett bra och engagerat svar

Det är kul när ens förbättringsförslag tas väl emot. Jag påpekar både stora och små förbättringar, ofta flera gånger i veckan, när jag besöker både webbsajter och fysiska platser, och oftast får man ett “Tack, det ska vi titta på.” som svar – vänligt men med stor risk att det trillar bort i det övriga arbetet.

Men ibland får man lite extra engagerade svar som lyser upp tillvaron, som idag (på en söndag dessutom) från MJ Multimedia. Continue reading →